Asi nikomu nemohlo ujsť, že poslednú dobu žijeme internetom viac ako kedykoľvek predtým. Jedným z dôvodov je stále pretrvávajúci korona vírus, ktorý nás donútil zavrieť sa vo svojich domovoch a komunikovať len prostredníctvom sociálnych sieti a smartfónov. A práve teraz sa čoraz viac rozširuje fenomén zvaný influencer. Ide o ľudí, ktorý majú na sociálnych sieťach profily s veľkým počtom reálnych sledovateľov.
Často bežnú populáciu inšpirujú v oblasti cvičenia, zdravej stravy či módy. Na Slovensku máme hneď niekoľko takýchto postáv, ktoré sa preslávili najmä na Instagrame. Aj keď väčšina tento nový fenomén kritizuje a vidí len postavy bez reálnej práce, ktoré navštevujú len kaviarne a fotia čo vidia, dôležitú úlohu zohrávajú influenceri pre rozvoj malých či veľkých podnikateľov. Páve tí oslovujú influencerov, aby propagovali ich výrobok. Tak sa dostanú do povedomia ľudí a zisky sú oveľa vyššie. Princíp spočíva v spolupráci medzi firmou a influencerov, kedy za zisk influenceri získajú nejaký výrobok, ktorý následne chvália na svojom profilovom účte.
A kto by si nekúpil výrobok, ktorý používajú všetky známe osobnosti a nevedia si ho vynachváliť? Otázkou je či sú produkty naozaj natoľko kvalitné alebo influenceri za vidinou zisku pochvália aj nekvalitný tovar. Najčastejšie sa stretávame s kozmetikou či najnovšie veľkým hitom, ktorým je kolagén. Stať sa takouto vysoko sledovanou osobou nie je jednoduché, ale časom stráveným za smartfónom a vytváraním zaujímavého obsahu, ktorý osloví skupiny ľudí sa môže stať influencerom naozaj každý. Medzi najsledovanejšie profily na Instagrame patrí Zuzana Plačková, ktorá sama vytvorila značku produktov či Tatiana Žideková, ktorá propaguje najmä módu a zdravý životný štýl. Populárne sú dnes aj účty s detským obsahom a malé deti dokážu prilákať pozornosť veľkého počtu ľudí.