· Každý z nás mal už defekt na svojom aute. Vždy sa nájde niečo čo ten defekt spôsobí. Môže to byť ostrý štrk, kameň, sklo, klinec, dezén či celkový stav pneumatiky alebo čokoľvek čo spôsobí uník vzduchu na kolese. Preto sa v dnešnom článku pozrieme blšie na to ako znížiť riziko defektu. Najväčšie riziko defektu spôsobuje dezén. Práve dobrá hrúbka dezénu Vám zabezpečí že cez vaše koleso nič neprejde. Hrúbka by mala byť 1.6 mm a táto hrúbka je uvedená aj vo vyhláške. Pokiaľ máte dezén kolesa iný, ako je uvedené, nemôžete ísť z takými to preumatikami na cesty a do žiadneho terénu.
· Určite sa nezabudnite pozrieť aj na celkový stav pneumatiky. Ojazdené pneumatiky sú už vyšuchané, prasknuté alebo vyduté, vtedy a je tam väčšie riziko vzniku defektu. Ak teda vidíte že vaše pneumatiky sú staré alebo poškodene, vymeňte ich ihneď za nové. Výrobca udáva že maximálne použitie pneumatiky je na dobu 4-roch až 6 tých rokov. Aj keď stále vyzerajú ako nové, nechajte si ich skontrolovať v servise u certifikovaného automechanika, a radšej dajte na ich odporúčanie. Veľké riziko defektov môže spôsobiť aj únik vzduchu z kolies. Ak máte možnosť skontrolujte si ešte pred odchodom aký máte tlak v pneumatikách. Ak je nízky, pre istoty ich dofúkajte, pretože aj nízky tlak môže spôsobiť defekt.
· Defekty spôsobuje aj samotný terén. Niekedy sa stane že na ceste natrafíte na niečo čo by Vám mohlo prepichnúť koleso. Nie vždy sa to dá všimnúť, preto ak aj dostanete defekt na ceste, ihneď odstavte auto. Nikdy nechoďte z defektom ďalej, Pretože aj niekoľko kilometrov dojazdu do najbližšieho servisu, sa môže stať že koleso môže začať horieť následne vybuchnúť vďaka treniu o vozovku. Preto by ste nemali hodiť do takých terénov alebo ciest kde je zvýšené riziko defektu, pretože aj oprava defekt či kúpa nového kolesa niečo stojí.